Gasztronómia
Lovassport
Veterán autók
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast
Gasztronómia
Lovassport
Veterán autók
Webshop
Trimedio TV
Trimedio Rádió
Hírek
Eladó cégek
Utazások
Podcast

5 ok, amiért érdemes ISO 9001 tanúsítvánnyal rendelkező céggel üzletet kötnie

Valószínűleg hallotta már ezt a nevet vagy kifejezést az iparágában. Sőt, az ezzel a tanúsítvánnyal rendelkező vállalatok gyakran egyértelművé teszik a weboldalukon, hogy ISO 9001 tanúsítványt szereztek. De akkor mit is jelent az ISO 9001 tanúsítás, és vajon ennyire fontos ez? Milyen előnyökkel jár az ISO 9001 tanúsítvánnyal rendelkező vállalattal üzletelő ügyfél számára?

A vállalatok nagyra értékelik az ISO 9001 tanúsítást, mert röviden szólva ez egy nagy dolog. Nehéz megszerezni a tanúsítást, és még nehezebb folyamatosan fenntartani azt, egyszerűen azért, mert egy vállalatnak szigorú előírásokat kell betartania a tanúsítás megszerzéséhez és fenntartásához. Mielőtt részleteznénk, hogy miért, tudjunk meg egy kicsit többet arról, hogy mi is az ISO 9001.

Mi az ISO?

Az ISO a Nemzetközi Szabványügyi Szervezetre utal. Ez egy független, nem kormányzati szervezet, amely megoldásokat és legjobb rendszereket kínál a különböző vállalkozások és technológiák számára, segítve a szervezeteket és a vállalatokat a teljesítmény javításában, miközben a fogyasztói érdekeket és a Földet is védi.

Az ISO-szabványokat globális konszenzus, egy olyan elfogadott formula révén fejlesztették ki, amely előírja, hogy mi a legjobb módja annak, hogy valamit csináljunk, legyen az egy termék létrehozása, egy szolgáltatás nyújtása vagy egy folyamat irányítása. Ezeket a szabványokat azzal az elsődleges céllal dolgozták ki, hogy lebontsák a határokat a nemzetközi kereskedelemben. A legismertebb szabványok az ISO 9001, amely a minőségre, az ISO 14001, amely a környezetvédelemre, és az ISO 27001, amely az információbiztonság kezelésére összpontosít.

Mit jelent az ISO 9001 tanúsítás?

Az ISO 9001 tanúsítás a legszélesebb körben látott, széles körben elismert és keresett tanúsítás. A minőségirányítási rendszer (QMS) szabványra vonatkozik. Ez a tanúsítás arra összpontosít, hogy a szervezeteket, márkákat és vállalatokat fejlessze és segítse abban, hogy szisztematikusabb és hatékonyabb módon feleljenek meg ügyfeleik és érdekelt feleik sajátos igényeinek. Az ISO 9001 olyan keretrendszer kiépítésével segíti a szervezeteket e minősítés elérésében, amely az áruk és szolgáltatások nyújtásának teljes folyamatában biztosítja a következetes minőséget.

Ezt a szabványt hét minőségirányítási alapelv alapján hozták létre, amelyek a következők:

• Az emberek elkötelezettsége
• Ügyfélközpontúság
• Vezetés
• Folyamatszemlélet
• Fejlesztés
• Bizonyítékalapú döntéshozatal
• Kapcsolatmenedzsment

A tanúsítás arra összpontosít, hogy a vállalatok hogyan alakítanak ki és tartanak fenn erős ügyfélközpontú megközelítéseket, hogyan vonják be a felső vezetést a teljes QMS-folyamatba, és hogyan törekszenek a vállalatok a folyamatos fejlesztésre.

Az egyes alapelvek relatív fontossága szervezetenként eltérő. Nem prioritás alapján vannak felsorolva, és ez idővel változhat a változó iparági igények függvényében. Talán azon gondolkodik, hogy „Ez nagyszerű, de mi hasznom van belőle?”. Az, hogy a vállalatok a tanúsítás érdekében mindent megtesznek, azt üzeni Önnek, hogy a velük való üzletkötés rendkívüli előnyökkel jár az Ön, mint ügyfél számára.

ISO 9001 tanúsított vállalkozással való együttműködés előnyei

Akár légkompresszorok, akár tömlőegységek, CNC-alkatrészek, informatikai rendszerek vagy csőrendszerek beszállítójával tervez együttműködni, kulcsfontosságú, hogy az iparág legjobb, és az Ön üzleti igényeinek megfelelően jól működő opcióját válassza ki és dolgozzon vele. Nem az ár az egyetlen mérlegelendő tényező.

Rengeteg előnye van annak, ha egy ISO 9001 tanúsítvánnyal rendelkező vállalattal dolgozik együtt, és mindez a teljesítmény és végső soron az ügyfelek elégedettségének javítására irányul. Íme az 5 legfontosabb ok, amiért érdemes ISO 9001-es tanúsítvánnyal rendelkező vállalattal dolgozni:

1. A vállalat megfelel az iparági szabványoknak, és követi azokat a minőségirányítási rendszereket.

Az ISO 9001 sikeres tanúsítás egyik kritériuma, hogy a vállalat felvázoljon és kövessen egy konkrét és határozott minőségirányítási rendszert, amely a szabványosítás előmozdítására összpontosít a vállalat minden szintjén és folyamatában. Ez a szabványosítás olyan kiváló minőségű terméket és szolgáltatást eredményez, amely minden alkalommal megfelel az előírt specifikációnak. Az ügyfelek számára megnyugvást jelent, ha egy ISO 9001 tanúsítvánnyal rendelkező vállalattal dolgoznak, mert mindig ugyanazt a kiváló minőségű és kivételes terméket vagy szolgáltatást kapják.

2. Az ügyfelek időben hozzájutnak a termékhez / szolgáltatáshoz

A tanúsítás azt is meghatározza, hogy a tanúsított vállalatok mindig bizonyítják hatékonyságukat, ami azt jelenti, hogy az ügyfelek számíthatnak a termékek és szolgáltatások időben történő kiszállítására. Az ISO 9001 tanúsítvánnyal rendelkező vállalatok már bizonyított és megbízható folyamatokkal rendelkeznek, amelyek az átfutási idők kiszámítására és kezelésére szolgálnak. Emellett képesek a gyártási folyamat minden egyes lépését koordinálni a kezdeti megrendeléstől egészen a termék kiszállításáig. Ezek a vállalatok megbízható rendszerekkel és a szállítmányozó cégekkel való kapcsolatokkal is rendelkeznek, amelyek megbízhatóak és időtállóak, ami kevesebb váratlan késedelmet eredményez.

3. Az ügyfelek költségcsökkentésre számíthatnak.

A szabványosítás és a QMS szintén költségcsökkentést eredményez. Ennek oka, hogy az ISO 9001 a következetes és folyamatos fejlesztésekre összpontosít, hogy a gyártási, szállítási és ellátási folyamatokat folyamatosan finomítsák. Az ISO 9001 szerinti gyártó cégek például folyamatosan keresik a módját annak, hogy miképp csökkenthetik a pazarlást és megszüntetik a felesleges folyamatokat a gyártási ellátási láncukban. Így hatékonyabban szállítsanak és megfeleljenek az ügyfelek elvárásainak. Ez növeli az értéket és az innovációt.

4. Az ügyfelek megbízható termékeket kapnak.

Nincs kétféleképpen. Egy megbízható és bevált QMS-rendszer biztosítja, hogy az ügyfelek mindig megbízható termékeket kapnak, amelyekben kevés a hiba vagy egyáltalán nincs hiba. Mindig megbízható berendezéseket, kiváló minőségű alkatrészeket és kivételes ügyfélszolgálatot kapnak. Az ISO 9001-es tanúsítás azt is jelenti, hogy a minőségirányítási szabványokat úgy határozzák meg, hogy a vállalat minden teljesítésében sikerre van berendezkedve. Ha bármilyen ellentmondás adódna, ezek a tanúsított vállalatok már rendelkeznek olyan rendszerekkel, amelyekkel azonosítani és orvosolni lehet a problémát. Ez azt is magában foglalja, hogy megakadályozzák a probléma újbóli előfordulását.

5. Az ügyfelek élvezik a jobb kiszolgálás gyümölcsét.

Az ügyfelek elégedettsége a végső cél, mert ha az ügyfél elégedett, az magasabb bevételeket eredményez. Az ISO 9001 vezérelve az ügyfelek igényeit helyezi a középpontba. Minden kínált terméket és szolgáltatást folyamatosan fejleszteni kell, hogy megfeleljen a végfelhasználó igényeinek. Természetesen nemcsak az ügyfél, hanem a vállalat számára is számos előnye van az ISO 9001 tanúsítvány megszerzésének. A fenti öt pont csak néhány a legfontosabbak közül. Az ISO 9001 minőségirányítási rendszer gyakran integráltan vezetik be a cégek az ISO 14001 környezetirányítási rendszerrel.